شرح روایات کامل الزیارات-جلسه چهارم

«بسم الله الرحمن الرحیم»

انقلاب شیعی انقلاب فرهنگی است.شیعه اگر میخواهد غلبه بر ظلم پیدا کند به مردم بصیرت و بینایی و آگاهی میدهد.این آگاهی موجب میشود که خودش…

آنچه مردم میکشند از ندانستن و جهل آنهاست.در امور اجتماعی به گردنشان سوار میشوند و به گردنشان بار میکنند آنچه را که نه در اسلام است و نه در دین، این تاوان جهل آنهاست.

شیعه انقلابش انقلاب فرهنگی است، بینش و بینایی به خلق میدهد.خودش وقتی که دانا شد بدون خونریزی کار برمیگردد.لذا منع میکردند از در افتادن با ستمگران که به خونریزی منجر بشود.هشدار میدادند بصیرت و بینایی میدادند ولی در افتادن با او را جایز نمیدانستند.مگر به قدرت برسند آنجایی که به قدرت رسید آنوقت مطلب فرق میکند.

هشام به امام باقر علیه السلام گفت به من قول و میثاق و عهد خدایی بدهید که حدیث و کیفیت شهادت امیرالمومنین علیه السلام و امام حسین علیه السلام که زیر هر سنگی که برمیداشتند خون بسته منجمد بود را به احدی نقل نکنید تا وقتی من زنده هستم.امام باقر علیه السلام به او قول دادند و فرمودند ما اهل بیتی هستیم که صدق در وجود ماست.

علت اینکه هشام نمیخواست مردم بفهمند این بود که اگر مردم می شنیدند علوی و اهل بیتی میشدند و به خوارق عادات آنها پی میبردند.

یکی از اهالی بیت المقدس میگفت در زمان شهادت امام حسین علیه السلام سه شبانه روز از آسمان خون میبارید و ما اهل بیت المقدس همگی شنیدیم که در نیمه شب صدایی بلند شد و این شعر را میخواند؛

آیا آن امتی که حسین بن علی را کشتند

امیدوار به شفاعت جدش هستند روز قیامت ؟

معاذالله ،محال است شفاعت جدش به این امت برسد

به شفاعت او نمیرسید شما قاتلین حسین علیه السلام و به شفاعت پدرش ابی تراب علیه السلام نائل نمی شوید، شما کشتید بهترین کسی را که روی زمین راه میرفت.و بهترین خیر مردم را در تمام پیران و جوانان را شما کشتید.و…

فرمودند قسم به پروردگار، قاتلین امام حسین علیه السلام، ذراری و بچه هایشان کشته میشوند به جرمی که پدرهایشان کردند .و همین هم عدالت است.

اینها اسرار است شما چه میدانید این قتل و غارتها از کجا آمده و از کجا شروع شده است !!!چه میدانیم چه میشود هزار و چند صد سال قبل پدر یک کاری کرده است بچه اش ده هزار سال بعدش باید جواب بدهد. این عدالت است اینها شاخ و برگ یک درخت هستند .عدالت تام این است .عدالت بشری میگوید آقا اینجا بچه چه تقصیر دارد؟ این مال عدالت بشری است که عقلشان به هیچ چیز نمیرسد.

خدا که از همه بیشتر اهل ولایت و عدالت است.مثلا اگر کسی حتی ندانسته شمر از پشت خانه اش رد شود باید تاوان پس بدهد با مرضی ،دردی و….عجب چیزهایی در عالم هست.

اگر از سرزمینی عبور کند که دشمنان اهل بیت علیهم السلام آنجا نشستند یا زندگی کردند و خوردند و خوابیدند او باید تاوان پس بدهد.لذا یک بصیرت خدا به اهل ولایت امیرالمومنین علیه السلام میدهد که هرجا نمیرود ،هر جا نمی نشیند، هر چیز نمیخورد از هر سر زمینی عبور نمیکند.آن بصیرت و بینایی مال یک جای دیگر است.هر کسی به صدق به ولایت اهل بیت علیهم السلام چسبیده باشد با امام حسین علیه السلام وجودش آشنا باشد چشمش را باز میکنند. و خیر و صلاح را نشانش میدهند آن یک باب دیگری است. دامن مادر قاتلین یحیی بن زکریا علیه السلام و امام حسین علیه السلام ، ناپاک بوده است.

یاعلی مدد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *