شرح روایات کامل الزیارات-جلسه هفدهم

«بسم الله الرحمن الرحیم»

نوه دختری ابی حمزه ثمالی ( که جد مادری او ابی حمزه معروف از اصحاب امام زین العابدین علیه السلام و دعای ابی حمزه از آن است ) می گوید که من در آخر زمان حکومت بنی مروان، پنهانی ( به قول ما قاچاق ) رفتم زیارت امام حسین علیه السلام، وقتی مشرف شدم باز هم مامورین، تفحص و تجسس می کردند من رفتم در همان ده نزدیک کربلا،قبور شهدا، دهی بود آنجا توی نخلستان ها و باغستان ها قایم شدم کسی من را نبیند ، نصفی از شب که گذشت و همه خوابیدند من بلند شدم که بروم به زیارت قبر حضرت سید الشهدا ابی عبدالله علیه الصلاه و السلام ، وقتی آمدم نزدیک قبر مطهر مردی را دیدم در آنجا که به من گفت برگرد اجر تو داده شد تو اجر یافته هستی و زیارتت قبول است. گفتم چطور می شود که من دستم به قبر مطهر نرسد اینهمه راه آمدم ؟ آن مرد به من فرمود که تو نمیرسی به قبر ،دسترسی پیدا نمی کنی هیچ برایت ممکن نیست.

با ناراحتی برگشتم آمدم عقب باز توی باغستان ها همانجا بودم تا نزدیک طلوع فجر که شد آنوقت رفتم طرف قبر مطهر.

دومرتبه همان مرد را ملاقات کردم او به من فرمود ای مرد نمی توانی زیارت کنی دستت نمیرسد به قبر مطهر برگرد. من به آن مرد گفتم خدا به تو عافیت بدهد خدا تو را نگه دارد.گفتم آقا، مرد بزرگوار میترسم صبح بشود و هوا روشن بشود و اهل شام،مامورین بفهمند من را می کشند که به زیارت قبر امام حسین علیه السلام آمدم چرا به من اجازه نمی دهید که به زیارت بروم ؟؟ به من فرمود یک مقدار صبر کن.

آن مرد به من فرمود موسی بن عمران علیهما السلام اجازه خواسته است که به زیارت قبرمطهر ابی عبدالله علیه السلام مشرف بشود و مدتی او در نوبت بوده و الان اجازه صادر شده که بیاید و او با عده ای از ملائکه مشغول زیارت قبر مطهر امام حسین علیه السلام هستند.

پیغمبرها هم آسان نیست برایشان که هر وقت دلشان بخواهد بیایند زیارت حضرت سید الشهدا علیه السلام ، به پیغمبرها هم اجازه و رخصت داده می شود.

آن پیغمبر عزیز از آسمان به زمین آمده است با هفتادهزار ملک، از سر شب اینها در خدمت قبر مطهر امام حسین علیه السلام به دعا و زیارت مشغولند تا طالع شود فجر، و بعد از طلوع فجر به آسمان عروج می کنند.

من از آن مرد پرسیدم خدا به شما عافیت بدهد شما کی هستید ؟

گفت من یک فرشته ای هستم که نگهبان و پاسدار قبر مطهرهستم ، و ما از آن زمره ای هستیم که اینجا ماموریم برای نگهداری و مواظبت ، و برای زوار قبر ابی عبدالله علیه السلام استغفار و دعا می کنیم.

من برگشتم و نزدیک بود که عقل از سرم پرواز کند از سخن آن فرشته ای که به صورت مردی در آمده بود.

وقتی طلوع فجر شد دو مرتبه برگشتم به طرف قبر مطهر دیگر کسی حائل نشد و مانع نشد و نزدیک قبر مطهر آمدم سلام کردم و نفرین کردم بر قاتلین آن حضرت و نماز صبح را آنجا خواندم و زود برگشتم که اهل شام مرا نگیرند بکشند.

خدا همه بنی امیه را لعنت کند.و این را بدانید اولاد این اشرار و ملاعین همین الان موجود هستند اینها بچه ها و نسلشان که از بین نرفته است.آنچه بر علیه شیعه و بر علیه دین مبین اسلام از منطق ائمه علیهم السلام است، یک دین ساختگی که خودشان درست کردند که آن توی سرشان بخورد.

دینی که از مجرای اهل بیت علیهم الصلاه السلام تثبیت شده است دشمنانش همین ها اولاد و اعقاب اینها است. منتها خدا آنها را به خذلان برده است که سندشان در شجره ملعونه  قطع است کسی نمیداند اینها بچه های آنها هستند ، ولی شجره سادات الحمدلله شجره ای که متصل به محمد و آل محمد علیهم الصلاه و السلام است همه جا روشن و معلوم است اینها کوثر هستند. تعبیر شده کوثر، فرمودند کوثر ذریه فاطمه سلام الله علیها هستند.که دوستی با ذریه فاطمه زهرا سلام الله علیها آشامیدن از حوض کوثر است.

در روایتی که بعد میخوانیم آمده است که فرمودند از کثرت ازدحام فرشتگانی که هبوط می کنند برای زیارت امام حسین علیه السلام و عروج می کنند ،هر کدام در مدت عمرشان فقط یکمرتبه نصیبشان می شود که به زیارت بیایند.

داوود رقی از امام صادق صلوات الله و سلامه علیه نقل می کند که حضرت فرمودند خداوند تبارک و تعالی خلقی را بیشتر از ملائکه نیافریده است ، عدد ملائکه در میان مخلوقات و عوالم از همه عوالم و مخلوقات بیشتر است ، هر شبی که می شود از آسمان هفتادهزار ملک نزول می کنند و طواف بیت الله الحرام می کنند تا اینکه طلوع فجر می شود و منصرف می شوند و می آیند به زیارت قبر پیغمبر اکرم محمد بن عبدالله صلی الله و سلامه علیه و سلام می گویند به آن حضرت و بعد این ملائکه به زیارت قبر امیرالمومنین علی بن ابی طالب می آیند و سلام می کنند و بعد می آیند به زیارت قبر سید الشهدا علیه السلام و قبل از اینکه خورشید طلوع کند به آسمان عروج می کنند. در روز هم گروه دیگری همین گونه زیارت می کنند…و قبل از پنهان شدن و غروب خورشید به آسمان عروج می کنند.

امام صادق علیه الصلاه و السلام فرمودند بین قبر سید الشهداء علیه السلام و آسمان محل اختلاف و رفت و آمد ملائکه آسمان است.

یاعلی مدد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *