شرح روایات کامل الزیارات-جلسه نهم

«بسم لله الرحمن الرحیم»

شخصی از امام صادق علیه السلام سوال کرد آقاجان کسی که قبر امام حسین علیه السلام را زیارت کند چه پاداشی دارد ؟

حضرت فرمودند جد ما اباعبدالله الحسین وقتی به شهادت رسیدند همه هستی بر او گریستند شهرها و دیارها برایشان گریه کردند خداوند مامور کرده است چهار هزار فرشته را که سرهای آنها برهنه است و خاک بر سر می ریزند و بر امام حسین علیه السلام تا روز قیامت گریه میکنند.

هر کس زیارت کند امام حسین علیه السلام را در حالی که عارف به حق آن حضرت باشد ( عارف به حق ایشان بودن معنایش این نیست که تنها حضرت را امام  بدانند خیلی ها ایشان را امام میدانند ولی عارف به حق ایشان نیستند.

عارف به حق بودن این است که آنچه روایات در باب زیارت و فضیلت زوار ایشان آمده است همه را قبول داشته باشد و بپذیرد.

کسی که زیارت کند آن حضرت را و منکر نباشد، فضائل و مقامات حضرت را انکار نکند، براى این شخص عوضی نیست مگر بهشت  و خدا روزی او را زیاد میکند و خدا یک گشایشی خیلی زود در کارش ایجاد می کند.

فرشتگان حفظه فرشتگانی هستند که از آسمان می آیند برای حفظ و حراست زوار امام حسین علیه السلام و فرشتگان اهل حائر کسانی هستند که آنجا حاضر هستند. پرسیدند یابن رسول الله ،فرشتگان اهل حائرحسینی (که همیشه آنجا هستند تا خدا خدایی میکند) از فرشتگان حفظه که از عالم علوی هستند (و دسته ای صعود میکنند و دسته ای هبوط میکنند ) چه سوالی میکنند؟؟

حضرت فرمودند این فرشتگان وقتی که به آسمان عروج میکنند میگذرند بر شخصی که اسم او اسماعیل است و صاحب هوا است و او متصدی جو لایتناهی است، و خیلی از اوقات در این عروج مشاهده و ملاقات میکنند خاتم انبیاء صلوات الله علیه و آله و فاطمه زهرا سلام الله علیها و حسن و حسین علیهما السلام را و ائمه ای که گذشته اند و به حسب  ظاهر از این دنیا رفته اند، آنها برخورد میکنند با ائمه  و از این فرشتگان حفظه سوال میکنند شما که به حائر رفته بودید چه کسانی به حائر آمده بودند و چه کسانی را دیدید ؟؟

و می گویند به آنها حالا که برگشتید به زوار حسین علیه السلام بشارت بدهید که شما آنها را دعا میکنید.حفظه از ائمه علیهم السلام سوال میکنند ما به چه بشارت بدهیم زوار قبر امام حسین علیه السلام را ؟ آنها که حرف ما را نمی شنوند ما فرشته ایم و آنها آدمی هستند و نمی توانند با سخن ما آشنا بشوند.چطور بشارت بدهیم ؟

وقتی که رسیدید آنجا شما با زوار سخن بگویید آنها گوششان حرف شما را نمی شنود اما جانشان آشناست با این سخن ها ،مبارکباد و تهنیت بگویید وبگویید گوارایتان باد زیارت حسین علیه السلام ،از طرف ما دعا به آنها برسانید و این بشارت ما به آنهاست.

(گاهی از اوقات میشود که کسانی که در جاهای متبرکه نشسته اند در حسینیه ها ،زیارتگاهها،امامزاده ها  یک نسیمی از طرف گوش راست یا چپشان می وزد مثل دستمالی که تکان دادن یا بال زدن لطیف پرنده و حس میکنند این وزش باد را ) به فرشتگان میفرمایند وقتی به زوار رسیدید آنها را باد بزنید آهسته بالتان را تکان بدهید آنها حس میکنند که اینجا یک چیزی عبور کرد (اینقدر ظریف و لطیف است ،اهلش به اینها رسیده اند و این ارتباط را اهلش دارند مخصوصا در مشاهد مشرفه).خوش به سعادت هر کس که این ارتباط را دارد.

ائمه معصوم علیهم السلام فرمودند ما با زوار حسین علیه السلام با ودیعت رفتار میکنیم ،ما ودایع آنها (صلوات و نماز وزیارتی که انجام دادند) را ضایع نمیکنیم و برای آنها نگه میداریم و آن روزی که وقتش باشد به آنها تحویل میدهیم.

فرمودند اگر همین زوار هم بدانند که خداوند تبارک و تعالی در زیارت امام حسین علیه السلام چه ثواب و اجری از خیر نصیب آنها کرده است و مردم دیگر هم بدانند اینها حاضرند با شمشیرها کشته بشوند و آرزو دارند به زیارت امام حسین علیه السلام بروند ولو اینکه با شمشیرها کشته و تکه تکه شوند.

اگر همه مردم و این کسانی که به زیارت امام حسین علیه السلام رفتند بدانند چه اجر و ثوابی دارد همه اموالشان را میفروشند و به زیارت میروند.

فاطمه زهرا سلام الله علیها وقتی می بینند زوار دسته دسته به زیارت پسرشان امام حسین علیه السلام میروند با هزار پیغمبر و هزار صدیق و هزار شهید از کروبین و هزار هزار فرشته که همراه ایشان هستند گریه میکنند.فاطمه زهرا سلام الله علیها یک ناله و صیحه ای بلند میزنند که نمی ماند در آسمان و زمین ملکی مگر گریه میکند و کمک میکند فاطمه زهرا را ، دل آن فرشته از ناله فاطمه زهرا سلام الله علیها به رحم می آید. و ایشان آرام نمیگیرند تا پیغمبر صلی الله علیه و آله تشریف می آورند و میفرمایند دخترم تو همه آسمانیان و عرش را به گریه و تزلزل آوردی چقدر گریه میکنی ؟ ملائکه ای که کار آنها تسبیح و تقدیس است از وقتی خدا آنها را خلق کرده است مشغول سبحان الله و یاقدوس بودند وقتی حضرت فاطمه شروع به گریه میکنند آنها از تسبیح و تقدیس باز می ایستند و با ایشان گریه میکنند .دخترجان تو آنها را از تقدیس حق باز داشتی .وقتی که امر حسین علیه السلام پیش می آید ملکی که خلقتش تسبیح و تقدیس است از شغلش باز می ایستد.حسین علیه السلام همه کائنات را بهم زده و موجودات را در هر زمینه ای زیر و رو کرده است.

فاطمه زهرا سلام الله علیها نگاهی به زوار امام حسین علیه السلام میکنند و از خدا همه خیرها را برای آنها میخواهند.

در زیارت امام حسین علیه السلام خودداری و زهد نورزید و یک وقت کوتاهی نکنید ،خیر در زیارت ایشان بیشتر از آن است که به حساب بیاید.خیر کثیر زیارت آن بزرگوار است.

شخصی به امام صادق علیه السلام عرض کردند آقاجان این بشر و هستی به شما احتیاج دارند چقدر کم در این دنیا می مانید و چقدر عمرتان کوتاه است . حضرت فرمودند :خداوند تعالی برای هر کدام از ما یک برنامه ای تعیین کرده و پرونده ای داریم که ما عمل کنیم به آن صحیفه تا زمانی که عمرما در آن صحیفه ای تعیین شده است.وقتی که آن صحیفه تمام میشود و به ورق آخر آن میرسیم که در آنجا تکالیف و عمل ما ثبت و ضبط نیست ما می فهمیم که اجلمان سر  رسیده است ،جد ما رسول الله صلوات الله علیه و آله و سلم تشریف می آورند و به ما خبر مرگ میدهند و از آنچه خداوند تعالی برای ما مهیا نموده است خبر میدهند.

همینطور سید الشهداء جد بزرگوار ما صحیفه و پرونده امامت و ولایت خودشان را خواندند که خداوند به آن بزرگوار مرحمت فرموده است و تفسیر شد آنچه در آن پرونده عمل بود ،اینکه چقدر باقی می مانند آن حضرت و چقدر عمر میکنند در آن پرونده بود .یک چیزهای دیگری کنار آن پرونده بود که آنها را هیچ کس نمی تواند نقض کند.آخر پرونده نوشته بود حسین جان تو از مدینه به کربلا میروی آنجا خودت و بچه هایت را میکشند ،علی اصغرت ،علمدارت را میکشند آنجا بی آبی و عطش است.و حرم تو را به اسارت میبرند .اینها نوشته شده و این پرونده هیچ گاه نقض نمی شود.جد ما طبق آن پرونده که نوشته پروردگار بود به طرف کربلا برای این امر حرکت کردند. و آنچه در آن پرونده باقی مانده است، ملائکه آسمان اجازه گرفتند برای کمک به امام حسین علیه السلام و خداوند اجازه داد ولی ملائکه نرسیدند و زمانی رسیدند که امام حسین علیه السلام کشته شده بودند و مدت آن پرونده سر رسیده بود.ملائکه به خدا گفتند خدایا تو ما را امر کردی که پایین بیاییم و  حسین علیه السلام را یاری کنیم امر خاتمه پیدا کرده!!!

خدواند به ملائکه فرمود تا زمان رجعت آنجا بمانید و با گریه حسین و مادرش را کمک کنید. با اینکه ذات ملک اقتضای گریه ندارد اما امام حسین علیه السلام همه هستی را تغییر داد و ملک شد محزون و گریه کن.

یاعلی مدد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *