شرح روایات کامل الزیارات-جلسه ششم

«بسم الله الرحمن الرحیم»

هیچ وقت ذات حلال زاده حاضر نیست دست به قتل فرزند انبیاء بزند نه تنها فرزند انبیاء که قتل هیچ مومنی را انجام نمی دهد.

یک لطیفه ای در این روایت هست و آن، این است که امام باقر علیه السلام فرمودند: ” خداوند تبارک و تعالی”  قرار داد قتل فرزندان انبیاء را به دست ناپاکان…

از این “جعل”(قرار داد) هر کس به اندازه معرفت توحیدی اش میتواند برداشت کند، یک مقداری ارتباط اینکار را به اراده و مشیت خداوند تعالی قرار بدهیم .همینطور که “یهدی من یشاء و یضل من یشاء” است این هم از موارد “یضل من یشاء ” است ، هر کس را بخواهد گمراه میکند و یکی از طرق گمراه کردن این است که او قاتل  انبیاء و اولاد انبیاء قرار میگیرد.این” جعل” ربط به آن “من یشاء” پیدا میکند.اینجا حق تعالی یک رمز ارتباطی در این باب دارد.

حلال زاده ها در دربار فرعون او را از کشتن موسی علیه السلام منع میکردند.

غیبت مومن و تهمت به مومن هم خودش هزارتا سر بریدن است .کشتن فقط سربریدن نیست.

کتاب و کلاس و درس عاشورا هم اخلاق دارد هم انسان سازی و هم توحید دارد و هم به حقایق راه دارد.

کسی که سرشتش ناپاک است نصیحت در او راه ندارد.

قاتل سید الشهداء علیه السلام ، حلال زاده نبوده است.

حضرت باقر علیه السلام فرمودند انسانها ،اجنه ، پرندگان ،وحوش بیابان و درندگان بر امام حسین علیه السلام گریه کردند. گریه این وحوش چگونه است؟ حضرت فرمودند مثل همه انسانها اینها هم اشک بر چهره هایشان جاری میشود.

(( آقاجان  میفرمایند ما چون خودمان حیوانات مختلف داشتیم گریه آنها را دیدم خصوصا اسبی را دیدم که روز عاشورا تا شب گریه میکرد که من احتمال دادم که از نسل ذوالجناح باشد چون اسبهای دیگری هم داشتیم آنها افسرده شدند اما اشک بریزند نه.

حیوانات تکان خوردند اما بنی امیه نه .ببینید اینها چه مردمی بودند!!!)

حارث همدانی میگوید مولای من امیرالمومنین علیه السلام می فرمودند پدر و مادرم به فدای حسین باد که او کشته می شود در پشت کوفه حضرت فرمودند والله من الان چشم باطنم دارد میبیند و میبینم که درندگان بیابان آمده اند و گردنها را دراز کرده اند به سمت قبر حسین علیه السلام و گریه میکنند و مرثیه میخوانند به زبان خودشان شب تا صبح ، وقتی حادثه میخواهد رخ بدهد؛ آی کوفی ها مواظب باشید جفا نکنید شما نروید برای شرکت در قتل حسین علیه السلام.

امام صادق علیه السلام فرمودند چون امام حسین علیه السلام شهید شدند آسمانهای هفت گانه گریه کردند و آنچه موجودات و مخلوقات در آسمانها و طبقات زمین و بین آسمانها و زمین بود و هر چه جنبش داشت بر امام حسین علیه السلام گریه کردند.بهشت و جهنم و همه موجودات دیدنی و ندیدنی بر حسین علیه السلام گریه کردند .چرا ؟؟؟ چون امام حسین علیه السلام در ذات موجودات و کائنات هستند. امام حسین علیه السلام ،دل وجود هستند.

به سند معتبر دیگری امام صادق علیه السلام فرمودند چون حسین بن علی علیهما السلام شهید شدند تمام موجودات گریه کردند بر ایشان مگر سه چیز، این خاک و این منطقه لیاقت گریه کردن بر امام حسین علیه السلام ندارد یکی بصره ، دیگر دمشق و از مردمان هم آل عثمان. تمام کفار ،مشرکین و جهنمی که محل گنهکاران است گریه کردند اما اینها گریه نکردند.

یاعلی مدد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *