شرح روایات کامل الزیارات-جلسه دوم

«بسم الله الرحمن الرحیم»

رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند : میجنگند با حسین من بدترین امت من.

اگر برای یکنفر از این کسانی که به جنگ حسین علیه السلام آمدند آنچه مخلوق در آسمان و زمین است این یکنفر را شفاعت کنند خداوند تعالی شفاعتشان را قبول نمی کند.و همین ها هستند که «مخلد» در آتش هستند.کسانی که با حسین علیه السلام میجنگند و برای به شهادت رساندن او اجتماع میکنند مخلد در جهنم هستند.

اگر خدا اجازه بدهد و اراده خدا قرار بگیرد به جرم شهادت حسین علیه السلام یک نفس کش در زمین ، در خلقت باقی نماند.لکن خداوند تعالی اجازه نداده است.

رسول الله صلوات الله علیه و آله فرمودند فاطمه جان خبر بدهم به شما ،مردمی که اینها از دوستان ما هستند روی زمین از آنها آگاهتر به خدا کسی نیست،عالمتر به خدا در زمین از این زیارت کنندگان حسین علیه السلام نیست.کسی بیشتر از زوار حسین علیه السلام حق ما را ادا نمی کند.کسانی که به زیارت حسین علیه السلام میروند آنها از همه خلق بیشتر «ادای حق»ما را میکنند.روی زمین التفات کننده ای به حسین علیه السلام غیر از اینها نیست.

زوار حسین علیه السلام هستند که روی زمین زندگی میکنند و به حسین علیه السلام التفات و توجه دارند.آنها چراغهای درخشنده ای هستند در تاریکی های عالم طبیعت،و روز قیامت مردم گنه کار را شفاعت میکنند.و این زوار وارد بر حوض کوثر هستند.

اهل هر دینی (یهودی ها، موسی را میطلبند،مسیحی ها، عیسی را میطلبند،زرتشتی(زردشتی ها) ها زرتشت(زردشت) را میطلبند) بزرگ خودشان را روز قیامت طلب میکنند که به او پناه ببرند ولی کسانی که با حسین علیه السلام هستند آنها ما(چهارده معصوم علیهم السلام) را میطلبند.و جز ما کس دیگری را طلب نمیکنند.

آنها نگهدارنده زمین هستند.اگر زوار حسین علیه السلام،کربلایی ها نبودند زمین اهلش را در خودش فرو میبرد.باران رحمتی که بر خلق جاری میشود به سبب زوار و زیارت کنندگان حسین علیه السلام است.(امام صادق علیه السلام حدیثی طولانی در باب زیارت کنندگان امام حسین علیه السلام نقل فرمودند)

امام باقر علیه السلام از قول رسول الله صلوات الله علیه و آله فرمودند هر کس دوست دارد مثل ما زنده باشد و چون ما آل محمد علیهم السلام زندگی کند و هر کس دوست دارد چون ما اهل بیت علیهم السلام بمیرد و هر کس دوست دارد به جنت عدن (بالاترین مقام فردوس)وارد شود، به دست بگیرد آن چوب دستی که خدا با دست خودش آن درخت را کاشته است.

آن چوب دستی و عصا چیست؟ قبول کردن ولایت امیرالمومنین و اوصیاء علیهم السلام.

در فضایل آنها تردید و تشکیک نکند.

امام صادق علیه السلام از قول رسول الله صلوات الله علیه و آله فرمودند خداوند به این اهل ولایت علی و اولادش علیهم السلام ،فهم من (رسول الله) و علم من را به آنها داده است و خودشان هم خبر ندارند.

اینها عترت من هستند و گوشت و خونشان از من است.رسول الله فرمودند کسانی که منکرین فضل چهارده معصوم علیهم السلام و قطع کنندگان ارتباط با آنها هستند به خدا از دست آنها شکایت میکنم.به خدا قسم همین امت من پسرمن را میکشند و شفاعت من به آنها نمیرسد.

 

یاعلی مدد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *