شرح زیارت عاشورا_جلسه دوم

 

《بِسم الله الرّحمنِ الرَّحیم، اَلحَمدُللهِ رَبِّ العالَمین، الصَّلاهُ وَ السَّلام علی خَیرِ خَلقه مُحَمَّد وَ عَلی آله الطَیبینَ الطّاهرینَ المَعصُومین وَ الْلَعْنُ الدَّائِم عَلَی أعْدَائِهِمْ وَ مُخَالِفِیهِمْ وَ مُعَانِدیهیمْ وَ مُبغِضیهِم وَ مُنْکَری فَضَائِلهمْ وَ مَناقِبِهم مِنَ الان إلی قیامِ یَومِ الدّین.آمینَ یا ربَ العالَمین》

 

[در باب زیارت عاشورا سخن بگوییم که دیشب یک مقداری درباره سندِ زیارت عاشورا سخن گفته شد و مسائل اعتقادی بعضی از بزرگان مثل آمیز محمدتقی شیرازی و رفع بلا از قاطبه شیعه در سامرا و امشب می پردازیم به متن این کلمات قدسیه]

چون زیارت عاشورا حدیث قدسی است یعنی اول کسی که زیارت عاشورا خوانده ،خدا خوانده است،خدا زیارت عاشورا خوانده است ،این سندش است.

در همه روایات ،احادیث ،فرمایشات ائمه که همه مُتقَن است ،متقن تر از زیارت عاشورا ما سخنی نداریم.

[ حالا این سِرَّش را اول بگوییم بعد برویم سراغ مساله]

دلیلش چیست که زیارت عاشورا را حق،اول القا و انشاء فرموده است ؟؟؟

دلیلش دو آیه قرآن است ،دو آیه قرآن که یک ؛[در زیارت عاشورا لعن و صلوات است ،لعن و صلوات کارِ خداست،هر کس به خدا نزدیکتر است می تواند صلوات و سلام و بعد لعن را اجراء کند،کارِ هر کس هر کس نیست،لذا این آدمهایی که یک مقداری تاریکی وجودشان را گرفته وقتی که یک مومن به لعن می پردازد اعتراض می کنند ،چرا لعن می کنی؟ یک چیزِ دیگر هم کنارش می گذارد ،(می گویند)عه اینها به اسلام خدمت کردند چرا لعن می کنید؟

تاریکتر از این کسی نداریم یعنی درست در جناح مخالف حق حرکت می کند ،درست،صد در صد ،این را بدان.]

«إِنَّ اللهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلیما» (سوره مبارکه احزاب/۵۶)

ترکیب این آیه در زیارت عاشورا با حدیث قدسی معین و مشخص می شود.

خداوند تبارک و تعالی و ملائکه بر پیغمبر صلوات میفرستند، شما چه جوری صلوات بفرستید؟

آنجوری که توی حدیث قدسی در زیارت عاشورا هست.

آنجوری باید صلوات بفرستید،بقیه قرآن هم همین طور است،نماز بخوانید، چه جوری نماز بخوانیم؟؟

آنجوری که رسول الله صلی الله علیه و آله فرمودند، ائمه علیهم السلام .

روزه بگیرید، چگونه؟؟

کیفیتش چطوری است؟ آنجوری که رسول الله صلی الله علیه و آله فرمودند و ائمه علیهم السلام فرمودند.

کیفیت روزه و نماز که توی قرآن نیست،کیفیتش را از آنها یاد بگیرید.

صلوات بفرستید، چه جوری؟؟؟

آن جوری که خدا توی زیارت عاشورا ،سلام و صلوات اجرا فرموده است.

یکی دیگر؛ لعن هم کار خداست ،《أُولَئِکَ یلعَنُهمُ اللّه وَ یلْعَنُهمُ اللَّاعِنُونَ》(سوره مبارکه بقره/۱۵۹)

《أُولَئِکَ》یک گروهی هستند ،این《 أُولَئِکَ》 را می خواهیم اسم هایشان را پیدا کنیم ،اول است و دوم است و سوم و آنها، این هم کیفیت.

آن دو تا آیه اجمال سخن است ،که قرآن عهده دار اجمالِ حقایق و مطالب است،حدیث و روایت مبین است و مفصَّل است نسبت به آن اجمال، همه چیزها،همه،همه.

اینکه توی این مجلس می نشینی به یاد امام حسین علیه الصلاه و السلام ،گریه می کنی، اشک می ریزی،نام امام حسین علیه السلام را می بری ،به کربلا راه پیدا می کنی،این را از رمز《 کهیعص،کاف ،هاء ،یاء ،عین ،صاد》گرفته اند.

رمز است که هر کس به حروف مقطعه قرآن راه پیدا کند این آشنایی با سِرِّ قرآن دارد،با باطن قرآن دارد.

《کهیعص، کاف ،هاء ،یاء ،عین ،صاد》،کاف از کربلا شروع می شود و این مجلس هم با آن رمز بنا گرفته،هستی گرفته،نقش گرفته،ترکیب گرفته است.

آنهایی که به نام کربلا مجلس می سازند ،اینها،یکی یکی شان نقطه های تشکیل دهنده رمز کاف هستند، فضایی که در آن نام کربلا برده می شود آن فضا نقطه ای است که در تشکیل کافِ تکوین عالم وجود نسبت به کربلا دخالت دارد،چایی ریز ها دخالت دارند، کفش جفت کن ها دخالت دارند،غذا پزها،طباخ ها دخالت دارند،اینها همه کافِ 《کهیعص، کاف ،هاء ،یاء ،عین ،صاد》نقش می زنند. برای همین در شروع مطلب ،کربلا را هر کس می خواهد دریافت کند این باید با رموز قرآن آشنا باشد،با حقایق قرآن آشنا باشد،با سِرِّ قرآن آشنا باشد،سخن از امام حسین صلوات الله و سلامه علیه است.تشکیلِ صلوات هم از امام حسین علیه السلام شروع می شود.ببینید ؛

شما به هر اندازه ای که نورانیت و اخلاص و حالت ولایتی محکم و مستحکم دارید ،هر اندازه،این جرقه را از امام حسین به شما زدند،وجود خودتان را بگردید

،خوب کاوش کنید،از چه زمان با این محبت وِلایی آشنا شدید؟؟ با این وِدادِ الهی آشنا شدید ؟؟ از آن وقتی که بچه بودید و کوچک بودید و توی مجالس می رفتید و توی کوچه ها دنبال دسته ها راه می افتادید،آنوقت تو کافِ ،《کهیعص،کاف،هاء،یاء،عین،صاد》هستی خودت خبر نداری.

به این پا برهنه هایی که مشغول عزاداری برای امام حسین علیه السلام هستند کوتاه نگاه نکنید هااااا،کج نگاه نکنید، اینها نام کربلا می برند.

[ان شاءالله اگر خدا توفیق بدهد و به یک عنایتی از عالم عِلوی شامل حالمان بشود یک زیارت عاشورایی به حدِ وسع و امکان خودمان این ماه رمضان بیان کنیم حرفش را بزنیم]

[یک خُرده قرآن شناسی تا برویم سراغ 《السلام علیک یا اباعبدالله》شروع کنیم]

آیات قرآنی را باید از جنبه لفظ و کلمه به خارج و مصداق و تعیُّنَش در آورد و نگاهش کرد،یعنی آن کسی که انسان را سازنده است در باب فداکاری و شهامت و شجاعت و حیات سرمدی و حیات بخشی ابدی ، خودش حیاتِ سَرمدی دارد و حیات بخشی ابدی نسبت به دیگران دارد.

این آیه تلاوتش نیست که ما می خوانیم ؛ 《وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ》(سوره مبارکه آل عمران/۱۶۹)، این آیه لفظش که نیست، اگر ما خواسته باشیم این آیه را جستجو کنیم بگردیم ببینیم این آیه خودش ،حقیقتش کجاست،او را باید برویم کربلا پیدایش کنیم ،کربلا، توی خاکِ کربلا کاوش کنید که مقدورِ من و تو نیست ،آن دیگر کار خودِ خالق عالم هستی است که از دلِ خاک دربیاورد یا این موجود را مشاهده کند.

کار ما این است که به خاک کربلا نگاهِ حیات بخشی کنیم ،این خاک که توی آن عاشق خوابیده است،آن هم عاشقِ یک معشوق مطلق عالم هستی،امام حسین علیه السلام معشوقِ مطلق است هاااا،از ذات حق این سخن بَری است.

ولی در باب محبت گفتنش عیب ندارد ،چون ما که درس اصول اعتقاد نمی گوییم،اینجا بحث علمی استدلالی نمی کنیم ،ما داریم اینجا یک حرفی میزنیم ورای همه این استدلال و اقامه برهان.

خدا عاشقِ امام حسین است.

این لفظ برای خدا جایز نیست،اینها را می فهمم،در باب استدلال،در باب سخن گفتن ،این حرفها درست نیست،اینها را هم می فهمم،ولی پایمان را یک خرده آن طرفتر بگذاریم،خوب دقت کنید این را هم بگوییم و دیگر رد شویم؛

در تمام کلمات اهل بیت علیهم السلام ،روایات نگاه کنید ،کلمه عشق به چشم نمی خورد،نگاه کنید،با اینکه جانِ عالم است ،جانِ هستی است،اصلا او نباشد عالم نیست،فقط یک جاست،یک جا، وقتی امیرالمومنین علیه الصلاه و السلام به زمین کربلا عبورشان افتاد اسبشان را نگه داشتند و پایشان را از رکاب برگرداندند آنهایی که همراه حضرت بودند، سرگردان، آن ها هم پیاده شدند ،همین کاری که دستور هست ،این دستور هست که وقتی می خواهی بر امام حسین سلام بفرستی برو زیر آسمان اشاره کن به طرف راست ، چرا زیر آسمان؟؟توی خانه ،زیر سقف ،چرا؟؟ چون سازنده اش ببین چه کار کرد

سازنده این کار،امیرالمومنین علیه السلام از اسب پیاده شدند ،زیر آسمان قرار گرفتند به طرف راست نگاه کردند ،به طرف چپ نگاه کردند بعد شروع کردند به یک حالت و دقت و یک توجهی که از امیرالمومنین کم دیده بودند، عرض کردند آقا چه خبر است ؟؟حضرت زدند زیر خنده ،صدای قهقهه شان تمام فضای دشت کربلا را پر کرد،امیرالمومنین اینجوری نمی خندیدند هااااا،در عمرِشان هم نخندیدند،یک خنده ای از جگر ،بعد فرمودند 《هاهُنا مَصَارِعُ عُشَّاقٍ》،حرف عشق فقط درباره امام حسین علیه السلام مصرف شده است، مصرف کننده اش هم امیرالمومنین علیه السلام باشد.

چرا سخنِ عشق توی روایات نیست؟؟؟

چون بابا،مصرف کننده نبوده،ائمه علیهم السلام که بیخود فرمایش نمی فرمایند ،یک جا حرف عشق هست و آن هم موردش کربلا است و امام حسین است و هفتادو دو تن ،《هاهُنامَصَارِعُ عُشَّاقٍ》من می بینم اینجا جایگاهِ به خون غلتیدنِ یک عده عاشق است ،من عاشق توی این زمین می بینم،همه گریه کردند ،امیرالمومنین علیه السلام خندیده اند، اصلا امیرالمومنین چه موجودی هستند ؟نگاه کنید، امیرالمومنین علیه السلام گریه هم کردند ،موقع ولادت امام حسین گریه کردند ،موقعی که رسول خدا صلی الله علیه و آله مصیبت خواندند گریه کردند،اینجا قهقهه خنده این مرد ناشناخته عالم هستی،حتی اسمش،

《هاهُنا مَصَارِعُ عُشَّاقٍ》.

به تو هم دستور دادند که وقتی میخواهی سلام کنی آن ترکیب بابا را به خودت بگیر،دستِ راستت را نگاه کن دستِ چپت را نگاه کن ،طرف یمین و یسار را نگاه کن،بعد اشاره کن، امیرالمومنین این کار را کردند.چه زمان؟؟؟

قبل از اینکه واقعه کربلا رخ بدهد.

مگر بوده؟؟؟ بله بوده.

تمام هابیلیان عالم که مظلوم از دنیا رفتند اینها با امام حسین علیه السلام پیوند دارند،هر ستم کشیده ای توی عالم بوی امام حسین علیه السلام می دهد، هر ستم کشیده ای.

[حرف قشنگی آقای خلج فرمودند که دستِ راستت را بگذار روی قلبت بگو 《السلام علیک یا اباعبدالله》،آخر اینجاست،«و قبره فی قلوب من والاه ».این عادت شده دیگر،دیدید وقتی به دیگری هم می رسی دستت را روی سینه می گذاری سلام علیکم،سلام علیکم،سلام علیکم]،این اصلش مالِ امام حسین علیه السلام است ،همه سلام های عالم از امام حسین علیه السلام در عالم، جان گرفته است.

چرا؟؟؟

چون سلام اسم خداست،《الْمُؤْمِنُ الْمُهَیْمِنُ الْعَزِیزُ الْجَبَّارُ 》.

《رحمن 》را خوب بلد هستیم،چون میخواهیم رحمانیت خدا در مورد ما مصرف بشود،《رحیم》 را بلدیم،《رازق》 را که از همه بیشتر بلدیم،اهل سفره هستیم دیگر هاااا،

اسماء پروردگار که به دردمان می خورد و بارمان را می بندد،یک اسم دیگر هم دارد من جمله از اسماء دیگری که ما بلد نیستیم ،یک اسم دیگر هم خدا دارد به نام 《سلام》.

《سلام》 اسم خداست.

《سلام》چیست؟؟؟

آیه قرآن است که؛ 《وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ》آیه اصلش توی زمین کربلا خوابیده است،آن هفتاد و دوتن هستند آنها آیه قرآن هستند،آیه اصلِ کاری آنها هستند این سخنشان است،این حرفشان است،این تصویرشان است.

《سلام》لفظ است که من و تو به هم تحویل می دهیم ،این سلام وجودِ تعیُنی اسمی اش کجاست؟؟؟

بیایید امشب پیدا کنیم،《سلام 》به تصریح سوره قدر ،وجودِ مقدس فاطمه زهرا سلام الله علیهاست《إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیْلَهِ الْقَدْرِ (۱) وَ ما أَدْراکَ ما لَیْلَهُ الْقَدْرِ (۲)》امام صادق علیه السلام فرمودند لیله قدر ،مُأوَل است به وجود مقدس مادر ما فاطمه زهرا سلام الله علیها، او لیله قدر است،لیله قدرِ اولیاء است،لیله قدرِ دلباخته هاست ،لیله قدرِ ملائکه است،لیله قدرِ همه انبیاء و رُسُل است،لیله قدر است.《 لَیْلَهُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ》،《سَلامٌ هِیَ》،این لیله قدر که به رمز و راز در سوره مبارکه قدر از آن نام بردند خودِ وجود مقدس فاطمه زهرا سلام الله علیهاست،《سَلامٌ هِیَ 》،چه زمان معلوم می شود ؟چه زمان این حرف روشن می شود؟؟؟《حَتَّی مَطْلَعِ الْفَجْرِ》،وقتی که آقا امام زمان صلوات الله و سلامه علیه تشریف بیاورند به من و تو حالی می کنند که مادرِ ما فاطمه زهرا سلام الله علیها حقیقتِ《سلام》است،لذا شما هر ماشینی که می خواهید روشنش کنید که حرکت کند می گویند استارت بزند، تا استارت نزنی موتور کار نمی کند،روشن نمی شود و بعد هم راه نمی رود،بعد هم من و شما را به مقصد نمی رساند ،درست است؟؟ (از نظرِ فنی درست گفتم؟چون بلد نیستم)

《سلام》استارتِ اتصال همه انبیاء با حقایق است،یعنی هیچ کس بدون اتصال به وجود مقدسِ فاطمه زهرا سلام الله علیها نمی تواند هیچ راهی را در معنا برود.

《السلام علی آدم》،از اولِ بابابزرگ می خواهی با او متصل بشوی باید از مجرای 《سلام》 بیایی،《اَلسَّلامُ عَلی آدَمَ صَِفْوَهِ اللَّهِ》، اشکِ بر امام حسین علیه السلام به او منصب داد،صَِفوه الله اش کرد، یک قطره اشک ریخت صَِفوه الله اش کرد،《السَّلاَمُ عَلَى نُوحٍ نَجی اللَّهِ》،استارت کِشتی نوح 《سلام 》بود.

از مجرای فاطمه زهرا سلام الله علیها این کشتی به ساحلِ نجات رسید و از غَرَق(در آب فرو رفتن) نجات پیدا کرد.

《السَلامُ عَلى‌ إِبْراهِیمَ خلیلِ الله》،اگر می خواهی با ابراهیم اتصال برقرار کنی باید از راه 《سلام》 داخل بشوی، یعنی از راه فاطمه زهرا سلام الله علیها.

《السَّلامُ عَلَیٰ مُوسَیٰ کَلِیمِ اللّٰهِ》،《السَّلامُ عَلَیٰ عِیسیٰ رُوحِ الله》،《اَلسَّلامُ عَلَیٰ مُحَمَّد حَبیبِ اللهِ》،تا زیارت عاشورا 《اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ》.

درِ خانه را که میزنی به امام حسین علیه السلام کار داری ،معمولا اینجوری است درِ خانه را که میزنی اول مادر می گوید کیست؟؟ به بچه کار داری،این بچه ها که می آیند صبح ها دنبال هم شاگردی هایشان می روند می خواهند به مدرسه بروند ،درِ را که میزنی این 《السلام》است،《فادْخُلُوهَا بِسَلَامٍ آمِنِینَ》،اول چه کسی جواب می دهد؟؟؟

مادر می گوید کیست،به چه کسی کار داری؟

اگر 《سلام》نباشد ما راهی به هیچ حقیقت نداریم،حتی برای اتصال به مقام شامخ غیب الغُیوبی خودِ فاطمه زهرا سلام الله علیها باید باز اسمِ خودش را ببرید.

《السَّلامُ عَلَیْکِ یا فاطِمَه》،یعنی وقتی می خواهی متصل بشوی به فاطمه زهرا سلام الله علیها،باز سلام الله علیها لازم است،《السلام علیکِ》رمز اتصال به خود این حقیقت هم باز خودِ اسمِ مبارکش در تعین هست.

زیارت عاشورا می خوانیم ، کلمه اولش را یاد بگیریم، [روایت است هاااا]اگر با زیارت عاشورا اراده کنیم کوهها را از زمین بکنیم می توانیم به شرط اینکه بفهمیم.

آیه 《وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ》خواصی دارد،به شرط اینکه خودِ آیه را پیدا کنی بعد لفظش را .

چرا آن که با ولایت آشنا نیست،چرا او هر چه قرآن بخواند به او فایده نمی دهد،چرا؟؟؟

چون اصلِ آیه را بلد نیست کجاست.

《ٱلۡحَمۡدُ لِلَّهِ رَبِّ ٱلۡعَٰلَمِینَ》،بگو تا قیامت هر چه میخواهی بگو.

《 وَ عَلَّمَ آدَمَ الْأَسْماءَ کُلَّها 》،آدم هم همه اسماء الهی را بلد بود ،چه شد که اثر نکرد؟؟؟

آخر اسماءالهی را هم 《ارحم الراحمین》را بلد بود هم 《اکرم الاکرمین》بلد بود هم 《غفار الذنوب 》 هم بقیه اسماء را بلد بود، چرا اثر نکرد؟؟؟

چون در تعین اسماء آدم‌ راه نداشت،یعنی نسخه اصلی را هنوز خدا نشانش نداد،

《فَتَلَقَّی آدَمُ مِنْ رَبِّهِ کَلِمات》نسخه اصلی را نشانش دادند، آی آدم اگر میخواهی من را صدا بزنی 《یاحمید،یاحمید،یاحمید》این تعینش در 《محمد》است،[دستور در صلوات این است که بلند صلوات بفرستید 《اِرفعوا أصواتکم 》،باز آن هم سخن است در زیارت عاشورا که ان شاءالله به وقتش خواهیم گفت]

《سلام》کلیدِ مقصود است،مفتاحِ آمال است ،وسیله و واسطه اتصال به هر پیغمبری و به هر ولیی و به هر وصیی و به هر مومنی است.

وقتی که خودت هم با یک مومنی روبرو شدی بر او سلام کن.

یعنی راه اتصال و دریافت مومن ،باز صدیقه طاهره سلام الله علیها است ،که این است که غیبُ الغیوبِ عالم هستی است.

این همه به هم سلام کردیم یک مرتبه فهمیدیم که این سلام از کجا پا شده و به کجا می نشیند؟؟

اسمش را که بردی واجب است که دیگری این اسم را بر خودت برگرداند.

این واجب است به خودت برگرداند یعنی چه؟؟؟

یعنی هر کسی اسمِ بی بی را ببرد تمام منافع معنوی به خودش برمی گردد،آن وجوب ردِ سلام اشاره است،راهنمایی است به ما،هدایت است که هر کس سلام می کند و اسم سلام را به زبان جاری می کند این سلام به خودش برمی گردد،لذا واجب است جوابِ سلام را بدهد.

جواب سلام برای این واجب است که بدان سلام به خودت برگشت،مگر می شود؟؟

بله، توی نماز ببین،نماز همه چیز 《السلام علینا》،《السلام علینا》.

فقط،فقط در زیارت بی بی صدیقه طاهره سلام الله علیها و ائمه بقیع این مطلب هست در بقیه زیارت ها نیست،《وَردُد اِلیهَ منه السلام》،یکی یکی را که سلام میکنی چون در آن سامان ،حکومت معنوی و سیطره باطنی حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها غلبه دارد《وَردُد اِلیهَ منه(اسم امامی که می برید) السلام》،《وَردُد اِلیهَ منها السلام》،[مفاتیح را امشب بردارید بخوانید]خدایا من سلام کردم سلام را به خودِ من برگردان.

یعنی چه؟؟

[یک اشاره ای می‌کنیم،بسطِ این معنا در خورِ مجلس نیست،ولو عزیزانی هستند ولی چون مجلس عمومی است دیگر نمی شود ما برای آنها بگوییم ممکن است برای آنها سنگین باشد نسبت به استعداد های قبلی که دارند و برایشان قابلِ هضم نباشد]

[یک اشاره می کنیم]《وَردُد اِلیهَ منه السلام》یا《وَردُد اِلیهَ منها السلام》،سلام را از او به من برگردان ،یعنی چنان من را غرق ،فانی،مُستغرق،در این اسم قرار بده که من هم نقطه ای از این کلمه قرار بگیرم.

[ان شاءالله که تشویش ذهنی معلوم نشد ،کسی که اهلش هست دریافت کرد و کسی هم که هنوز …] آن کسی سلامِ درست می کند که خودش یک نقطه در تعین این اسم باشد.

《اللَّهُمَّ أَنْتَ السَّلَامُ وَ مِنْکَ السَّلَامُ وَ علَیکَ السَّلاَمُ وَ إِلَیْکَ یَعُودُ السَّلاَمُ‏》،خدایا تو در غیبُ الغیوبِ عالم هستی ،سلام هستی.

یعنی همه مظاهر روبوبی تو در وجودِ 《فاطمه 》سلام الله علیها،تعین پیدا کرده است.

الهی 《أَنْتَ السَّلَامُ》،تمام مظاهرِ ربوبی.

لذا 《اُمِ ابیهاست》،ام《 رب》 است ،فاطمه زهرا سلام الله علیها 《اُمِ ابیهاست》مادرِ پدر است،رسول خدا می فرماید 《فاطمه ربِ هستی من است》،《اُمِ ابیهاست》،تمام مظاهرِ ربوبی بدون استثنا ،متجلی در مجلا و مجرا و مشکات وجودی فاطمه زهرا سلام الله علیهاست.

رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم می فرمایند من هر چه دارم از فاطمه دارم،هر چه، 《لااله الا الله》.

این حدیث قدسی است هاااا،حدیث قدسی مثل زیارت عاشورا،اتقان.

[این را هم بگویم ،در احادیث قدسیه خطاب به لفظ 《محمد 》نیست به لفظ 《احمد 》است،که آن یک بحث خیلی وسیعی در بابِ 《حمد و حامد و محمود و محمد و احمد 》داریم که آنجا باید بحثش را تمام ،اگر مناسب بود (انجام بدهیم)، 《احمد》نقطه عِلوی و عروج حضرت خاتم صلی الله علیه و آله و سلم است،لذا در معراج خداوند تبارک و تعالی همه جا به یا احمد خطاب کرده است،چرا؟؟؟

چون آنجا رسول خدا با خلق کار ندارد،خودش است،بالاتر که می رود 《محمود 》است،《عَسَىٰ أَنْ یَبْعَثَکَ رَبُّکَ مَقَامًا مَحْمُودًا 》،بالاتر محمود است،آی آنهایی که می گویید 《الحمدلله الحمدلله الحمدلله》که 《حامد 》می شوید ،هر حامدی توی عالم محمودش خاتم انبیاء صلی الله علیه و آله و سلم است.

یک دفعه بگویی 《الحمدلله رب العالمین》،《حمد》در تو تحقق پیدا کرده است،یک مرتبه،که محمودت را پیدا کنی آی حامد.

آی ای که می گویی 《الحمدلله رب العالمین》.

آی آدم اینقدر گفتی《الحمدلله》 (به آدم اجازه ندادند به نقطه محمود و نقطه احمد راه پیدا کند،به شیعه اجازه دادند)،《الحمد الله 》پیدایش کن،پیدایش کن.

《فَتَلَقَّی آدَمُ مِنْ رَبِّهِ کَلِماتٍ یَقُولُهَا فَقَالَهَا》،این خاتم انبیاءست که باید به او تحقق حمد تو پیدا کند.

هر حامدی توی عالم محمود خواه است،و آن نقطه عروج کاملِ《 حمد 》است].

(آقای شجاعی ،آخر به گردن اهل تحقیق و مطالعه حق دارند،کتاب هایی که نوشتند ،مخصوصا جوانها،تحصیلکرده ها،مطالعه می کنند.

مشتری جلو چشممان بودند ،اینکه وقتی خدا نمی خواهد…،داشتیم از رو صحبت می کردیم ،کتاب ورقش بسته شد ،خوب باز می رویم یک صفحه دیگر، به شماها نگاه می کنیم)

《سلام،سلام،سلام》،《اللَّهُمَّ أَنْتَ السَّلَامُ 》

حقیقتِ ربوبی ذاتِ ذوالجلال است که از مجرا و مجلای غیبِ فاطمه زهرا سلام الله علیها سر در آورده است.

اول کسی هم که درک این معنا را توی عالم کرده ،خاتم انبیاءست.

حدیث قدسی است؛ یا احمد《لَوْلاکَ لَما خَلَقْتُ الْأَفْلاکَ》 ای حبیبِ ما ،ای رسولِ ما،ای که دوستت داریم،اگر تو نبودی این هستی،آفرینش را من خلق نمی کردم ،آسمان ،زمین،خورشید،ماه،منظومه ها،این منظومه هایی که همه در آن گم هستند،

《 وَ لَوْلا عَلِىٌّ لَما خَلَقْتُکَ》و اگر 《علی》 نبود تو را نمی آفریدم [ این معنا دارد،خاتم انبیاء افضل و اشرف هستند بر همه موجودات در تعدد خلقت، از امیرالمومنین علیه السلام اشرف هستند،این بحث یک بحث عامیانه نیست،یک بحثِ عالمانه، عارفانه، آن هم در مجرای نوری است،تشویش ذهنی نیاید.

گر حفظ مراتب نکنی زندیقی].

《 وَ لَوْلا عَلِىٌّ لَما خَلَقْتُکَ》،مایه خِلقت است در رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم،

《 وَ لَوْلا فاطِمَهُ لَما خَلَقْتُکُما》،اگر نبود وجود غیبی و آن مظهر اصلی ربوبی 《فاطمه》 که اُمِ ابیهاست نه تو یا رسول الله و نه علی ،هیچ کدامتان را خلق نمی کردم.

چون خلقت ظهور است ،یعنی در مَکمَنِ غیب می گذاشتیم بمانید.

زیارت عاشورا؛

میخواهی با امام حسین علیه السلام متصل بشوی؟؟؟

هیچ چاره ای نداری درِ خانه را بزنی به مادرش بگویی که من با 《حسین》 کار دارم.

《السلام علیک یا اباعبدالله》،حالا از امشب،از امروز،از فردا اینجوری بر او 《سلام》کن.

کلمه اولِ زیارت عاشورا را یاد بگیر.《السلام علیک یا اباعبدالله》،با اجازه مادرِ شما ،من شما را صدا میزنم ،از مجرای وصولِ 《فاطمه 》شما را طلب می کنم،من 《فاطمه》سلام الله علیها را می بینم و بعد شما را صدا میزنم ،این 《سلام》است.

[….عزیزانی که اینجا خدمت می کنند اینها لیاقت را دارند که خاک کف کفش های شما را توتیای چشم کنند ،نمیدانید توی مجلس امام حسین علیه السلام که می آیید می نشینید آنجا چه خبر است،مجالسی که به نام اهل بیت علیهم السلام برقرار می شود،چه خبر است، نه ما می دانیم و نه شما می دانید و نه دیگران.باشد 《حَتَّىٰ مَطۡلَعِ ٱلۡفَجۡرِ》]

مرحوم آقای بروجردی تا آخِر عمر عینک نزدند،خاک کف پای آنهایی که می آیند توی مجلس امام حسین علیه السلام را می خواهم بگویم ،از ایشان سوال کردند که آقا،همه اینهایی که سنشان از شما خیلی کمتر است،همدرس های شما عینک میزنند ،شما نه در نوشتن نه در خواندن نه در نگاه کردن عینک احتیاج ندارید [این در بروجرد معروف است،همه می دانند]ایشان نقل کرده بودند زمانی که من از نجف برگشتم( و در بروجرد مدتی ایشان سکونت داشتند)چشم هایم درد گرفت،سابق که چشم درد می آمد پارچه مشکی می بستند،من یک دستمال مشکی به چشمهام بسته بودم ،دستِ من را گرفتند روز عاشورا بود ،بردند حسینه ای که نزدیک محلمان بود و آنجا…داشتم که در عزا شرکت کنم،چشمم درد می کرد اینقدر که شب نمی گذاشت بخوابم ،سینه زن ها که آمدند شروع کردند سینه زدن ، از زیر کفش های آنها،غباری حرکت کرد من خم شدم و از آن غبار برداشتم و از زیر این پارچه به چشم هایم کشیدم همان وقت درد چشمم خوب شد و پارچه را برداشتم ،دیگر از آن وقت چشم من بینایی اش به قدری قوی است.

باب امام حسین علیه السلام هنوز بالاتر از این است،این خاک زیر پای سینه زن امام حسین است ،من و تو را به استحکام دینی همین حرف ها نگه داشته ، خیال کردی کتاب ها نگه داشته؟؟؟

منبرها،حرف ها نگه داشته؟؟؟

همین اعتقادها، همین امام حسین،امام حسین گفتن ها،همین سینه زدن ها،همین زنجیر زدن ها،اینهاست که من و تو را، بالاتر ،همین هاست که عرش را نگه داشته است و قائمه عرش است.

امام حسین علیه السلام معشوق ملائکه آسمان است،بالاتر،حرفِ عاطفی بگوییم،توی زبانِ شعر سخن بگوییم،نثر هم به زبان شعر؛ امام حسین معشوقِ خداست،خدا هستی اش را به پای امام حسین علیه السلام ریخته است،خوب گفتند از این به بعد وقتی زیارت می کنی سلام می دهی دستت را روی قلبت بگذار چون خودشان گفتند《 وَ قَبرُهُ فِی قُلُوبِ مَن والاهُ》اگر میخواهی پیدایش کنی قبرش توی سینه دوستانش است،اینجا بگذار زیارت کن.

یک عاشورایی بود،خیلی کربلا داغ بود،خوب ما کربلا بودیم چندین عاشورا[ان شاءالله نصیبتان بشود.

گاهی من فکر میکنم هاا که توی عالم خدا به ما چه توفیق های داد که هیچ جا پیدا نمی شود که کربلا رفتیم،روز عاشورا کربلا بودیم،قبور ائمه علیهم السلام را زیارت کردیم،خوب اینها به این زودی ها آدم پی نمی برد به خاصیتشان]

عاشورایی بود و داغ و طُوَیرِیجی ها آمده بودند،همین هایی که از چهار فرسخی پیاده روز عاشورا از طویریج می دوند و می آیند،حالتی دارد حالا ،که مکرر نقل کرده اند،سید بحر العلوم هم نقل می کند که در مَشاه و دوندگان طویریج من‌ آقا امام زمان علیه السلام را دیدم که می دوند.

[چرا ندوند؟؟؟امام زمان می خواهد عالم هستی را تامین کند ،وجود را نگه دارد،هم باید بر امام حسین گریه کند،هم باید بدود،که نیرو داشته باشد برای تامین عالم هستی،چرا ندوند؟]

اول می آیند در صحن آقا امام حسین علیه السلام، به دُو می آیند دور ضریح و بعد هم می روند به طرف قبر مطهر حضرت ابالفضل العباس علیه السلام [ یک عاشورا هم با آقای مهندس نیک نژاد بودیم الحمدلله]بعد هم می روند طرف خیمه گاه و آنجا خیمه ها را آتش می زنند که شعارهای خاصی هم دارند، آن مال عاشوراست.

همه حرف این است ،توی این گیر و دار که همه دورِ ضریح مطهر امام حسین علیه السلام می گشتند و حسین حسین روز عاشورا ست، یک ایرانی همه این فضا را تصاحب کرد، خدا گواه است همه را تصاحب کرد،این به زبان ایرانی می گفت ایناهاش کجا می گردین،ایناهاش اینجاست(به سینه اش میزد)،آنجا را برای چه می گردید؟(وضع حرم را به هم زد)

چون راست می گفت، یکمرتبه در… [حتما السلام علیک یا اباعبدالله را از آن مجرای درستش گفته بود ]

خدایا ما را با اهل بیت علیهم السلام بیشتر از این آشنا بفرما.

خدایا ما را بر مسیر و مرام و عقیده و روش و خواست اهل بیت علیهم السلام قرار بده.

خدایا ما هر چه داریم اگر از ما بگیری ،چرا ناراحت می شویم ،ولی به جان امام حسین این گریه ها و اشک چشم ها را بر امام حسین از ما نگیر.

این توفیق عزاداری بر امام حسین را از ما نگیر.

خدایا بلا و غم و محنت را از مرز و بوم امام حسین که ایران است،دور بگردان.

خدایا این عزیزان ما که حامی این حقیقت هستند،بر توفیقاتشان بیفزا،طول عمر باعزت به آنها مرحمت بفرما، ما را قدردان وجود نازنینشان قرار بده،

 

《اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم》

یا علی مدد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *